//
DEPUTAT OANA VLĂDUCĂ – ÎNTREBARE PE TEMA SALARIZĂRII PERSONALULUI DE LA BIBLIOTECĂ Reviewed by Momizat on . INTREBARE adresată doamnei LIA OLGUȚA VASILESCU- Ministrul Muncii și Justiției Sociale Obiectul întrebării: Aplicarea Legii nr. 153/2017 – situația bibliotecilo INTREBARE adresată doamnei LIA OLGUȚA VASILESCU- Ministrul Muncii și Justiției Sociale Obiectul întrebării: Aplicarea Legii nr. 153/2017 – situația bibliotecilo Rating: 0
You Are Here: Home » Diverse » DEPUTAT OANA VLĂDUCĂ – ÎNTREBARE PE TEMA SALARIZĂRII PERSONALULUI DE LA BIBLIOTECĂ

DEPUTAT OANA VLĂDUCĂ – ÎNTREBARE PE TEMA SALARIZĂRII PERSONALULUI DE LA BIBLIOTECĂ

DEPUTAT OANA VLĂDUCĂ – ÎNTREBARE PE TEMA SALARIZĂRII PERSONALULUI DE LA BIBLIOTECĂ

INTREBARE adresată doamnei LIA OLGUȚA VASILESCU- Ministrul Muncii și Justiției Sociale

Obiectul întrebării: Aplicarea Legii nr. 153/2017 – situația bibliotecilor publice

Doamnă ministru,

Vă interpelez în legătură cu un subiect care mi-a fost sesizat de curând la cabinetul parlamentar, respectiv aplicarea Legii nr. 153/2017 (salarizarea personalului plătit din fonduri publice), cu referire punctuală la încadrarea personalului din Biblioteca Judeţeană „I.H. Rădulescu” Dâmboviţa, personal care ocupă funcţii specifice Anexei III, punctul II.

Conform Legii 153/2017, salariile de bază prevăzute pentru funcţiile de conducere, gradul I şi gradul II, cuprind sporul de vechime în muncă la nivel maxim. Ori, raportat la această precizare a legii, nu se face diferenţa clară între cuantumul salariului de bază pentru o funcţie de conducere, respectiv şef de serviciu, şi cuantumul salariului de bază în anul 2022 pentru o funcţie de execuţie, respectiv bibliotecar, treapta V de vechime, grad profesional maxim SIA.
În speţa de mai sus, aplicându-se prevederile Legii 153/2017, rezultă un salariu de 5930 lei (anul 2022) pentru funcţia de conducere (şef serviciu) şi un salariu de 5786 lei (anul 2022) pentru funcţia de execuţie, respectiv bibliotecar. Raportându-ne la efectele aplicării legii, rezultă fără putere de tăgadă că nu mai există o diferenţiere clară între funcţia de conducere şi cea de execuţie, diferenţa fiind în cazul menţionat de 144 lei.

La stabilirea salariului pentru funcţia de conducere nu s-a luat în calcul vechimea în muncă, considerându-se inclusă la nivelul maxim, şi nici sporul de conducere care ar fi departajat clar atribuţiile şi răspunderea din punct de vedere ierarhic al funcţiei ocupate. De asemenea, din lege nu rezultă clar modalitatea de acordare a gradului I şi II pentru funcţii de conducere. Pe de altă parte, ocuparea unei funcţii de conducere nu ar mai fi condiţionată de existenţa unei experienţe manageriale, în condiţiile în care în salariul stabilit vechimea este cuprinsă la nivelul maxim.

Principiul importanței sociale a muncii presupune că salarizarea personalului din sectorul bugetar se realizează în raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activităţii şi nivelul studiilor, astfel cum sunt ele definite de art. 6 din Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Un ultim aspect ce trebuie supus analizei este efectul produs asupra salariilor de bază de către Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 79/2017 (privind contribuţiile) pentru modificarea şi completarea legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, efect ce a condus la micşorarea salariului net încasat în luna ianuarie 2018 faţă de decembrie 2017 (atât în cazul funcţiilor de execuţie cât şi de conducere).

Față de cele prezentate, vă rog, doamnă ministru, să luați în considerare reanalizarea și identificarea unei soluții pentru situațiile menţionate mai sus şi care se regăsesc în majoritatea bibliotecilor publice din ţară.

Solicit răspuns scris.

About The Author

Number of Entries : 961

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

© 2014 BPS