//
OANA VLĂDUCĂ, DEPUTAT PRO ROMÂNIA, DEMERS PENTRU MENŢINEREA TRENULUI TÂRGOVIŞTE – PIETROŞIŢA ŞI RETUR Reviewed by Momizat on . Adresată: Domnului LUCIAN BODE- Ministrul Transporturilor             De către dna Deputat: OANA SILVIA Adresată: Domnului LUCIAN BODE- Ministrul Transporturilor             De către dna Deputat: OANA SILVIA Rating: 0
You Are Here: Home » Politica » OANA VLĂDUCĂ, DEPUTAT PRO ROMÂNIA, DEMERS PENTRU MENŢINEREA TRENULUI TÂRGOVIŞTE – PIETROŞIŢA ŞI RETUR

OANA VLĂDUCĂ, DEPUTAT PRO ROMÂNIA, DEMERS PENTRU MENŢINEREA TRENULUI TÂRGOVIŞTE – PIETROŞIŢA ŞI RETUR

OANA VLĂDUCĂ, DEPUTAT PRO ROMÂNIA, DEMERS PENTRU MENŢINEREA TRENULUI TÂRGOVIŞTE – PIETROŞIŢA ŞI RETUR

Adresată: Domnului LUCIAN BODE- Ministrul
Transporturilor

            De către dna Deputat: OANA SILVIA 
VLĂDUCĂ

            Circumscripţia
electorală: 16, DAMBOVITA

            Grupul
parlamentar: PRO EUROPA

            Oana Vlăducă, deputat Pro România, grupul parlamentar Pro Europa, a adresat o întrebare ministrului Transporturilor, Lucian Bode, pe subiectul transportului feroviar pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa, în condiţiile în care CFR Călători a luat decizia de a suspenda, începând cu data de 15 decembrie, trenurile pe această rută.

Domnule ministru,

Vă interpelez pe un
subiect care riscă să devină derizoriu prin repetiția demersurilor și
dezinteresul ce rezultă din răspunsurile primite.

În urmă cu 3 luni, m-am
adresat ministrului de resort de la momentul respectiv, dl Cuc, solicitându-i
să intervină asupra deciziei Societății Naționale de Transport Feroviar
Călători „CFR Călători” SA de a nu mai opera pe traseul Târgoviște – Pietroșița
începând cu data de 15 decembrie 2019, când intră în vigoare Mersul de Tren
2019/2020.

Ca și în etapele trecute
(atunci când s-a intenționat suspendarea trenurilor pe această secție), a fost
invocat gradul redus de utilizare a transportului feroviar, respectiv
pierderile financiare derivate.

 Reiau aici, cu riscul asumat mai sus, al
insistenței, argumentele numeroase care obligă la menținerea transportului
feroviar pe această rută:

  • Nevoia de mobilitate a locuitorilor din nordul județului Dâmbovița
    (naveta elevilor către școli și licee, naveta salariaților);
  • La 15 martie 2018, a fost atestată zona Padina – Peștera ca
    stațiune turistică de interes național, ceea ce va determina, odată cu
    avansarea proiectului, un val nou de turiști către nordul județului;
  • DN 71 Bâldana – Târgoviște – Pucioasa – Fieni – Sinaia este o
    investiție care, odată demarată, va devia mare parte din transportul de
    călători auto către cel feroviar, pe parcursul execuției lucrărilor;
  • Stațiunea balneoclimaterică Pucioasa traversează o adevărată
    transformare – sunt în derulare cele mai ample proiecte de investiții în
    infrastructura de turism și nu numai din istoria stațiunii; finalizarea lor va
    determina o creștere accelerată a numărului de turiști în zona de nord,
    transportul feroviar fiindu-le la îndemână.
  • Diminuarea pierderilor, obsesiv invocată, se poate realiza și
    printr-o mai bună și mai corectă gestionare a transportului din partea
    agenților de control.

Celor de mai sus se adaugă, dle ministru, încă un argument puternic, inspirat chiar de una dintre deciziile dumneavoastră  recente: salvarea rutei Oravița – Anina, cu circuit zilnic. Traseul respectiv fusese condamnat ca și Târgoviște – Pietroșița, dar, după mai multe inițiative, ați îndreptat decizia, considerând că „această rută reprezintă o necesitate pentru cetățenii din zonă”. Identică este situația pe care v-o semnalez astăzi și în dreptul căreia sper să hotărâți similar, prin menținerea transportului feroviar ruta Târgoviște – Pietroșița”.

About The Author

Number of Entries : 748

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

© 2014 BPS