//
MIHAELA GHERCA – PSIHOLOG, PSIHOTERAPEUT ȘI TRAINER: ”DĂ-ȚI VOIE SĂ SIMȚI CEEA CE SIMȚI!” Reviewed by Momizat on . Psiholog & psihoterapeut & trainer Mihaela Gherca vine cu un îndemn la autocunoaștere prin identificarea și verbalizarea emoțiilor. Nu de puține ori, po Psiholog & psihoterapeut & trainer Mihaela Gherca vine cu un îndemn la autocunoaștere prin identificarea și verbalizarea emoțiilor. Nu de puține ori, po Rating: 0
You Are Here: Home » Recomandate » MIHAELA GHERCA – PSIHOLOG, PSIHOTERAPEUT ȘI TRAINER: ”DĂ-ȚI VOIE SĂ SIMȚI CEEA CE SIMȚI!”

MIHAELA GHERCA – PSIHOLOG, PSIHOTERAPEUT ȘI TRAINER: ”DĂ-ȚI VOIE SĂ SIMȚI CEEA CE SIMȚI!”

MIHAELA GHERCA – PSIHOLOG, PSIHOTERAPEUT ȘI TRAINER: ”DĂ-ȚI VOIE SĂ SIMȚI CEEA CE SIMȚI!”

Psiholog & psihoterapeut & trainer Mihaela Gherca vine cu un îndemn la autocunoaștere prin identificarea și verbalizarea emoțiilor. Nu de puține ori, poate fi chiar o provocare. Este, însă, un pas foarte important spre autocunoaștere. Dar să lăsăm specialistul să vorbească:

Psiholog & psihoterapeut & trainer Mihaela Gherca:

În perioada aceasta vă propun să exersați și totodată sa experimentați verbalizarea emoțiilor. Da, deși pare atât de simplu și chiar banal, uneori poate fi dificil să faceți acest lucru. Viața este guvernată de emoții, ele fac parte din condiția ființei umane și sunt un predictor al sănătății mintale, imaginați-vă, cum ar fi viața dacă nu ați simți deloc emoții?

Acestea vin cu mesaje valoroase despre ceea ce se petrece în interiorul vostru, despre percepția pe care o aveți asupra situației, despre tiparul de gândire accesat, despre mecanismele de coping-cognitiv emoțional, despre cum ai învățat să reacționezi conștient sau inconștient la situațiile cu încărcătură emoțională.

Vă invit să puneți în cuvinte cum vă simțiți, să îi dați un nume emoției. Simt bucuria, simt frica sau mă simt trist/ă, mă simt speriat/ă, mă simt bucuroasa/bucuros, etc. Să reflectați mai mult la întrebarea: ce emoții simt?

Vă las aici o lista cu emoții, ca un mini-ghid pentru a vă conecta cu acestea și a identifica emoțiile pe care le simțiți cel mai des:

Bucurie, Fericire, Uimire, Surpriză, Tristețe, Teamă, Dezgust, Furie, Copleşire, Calm, Liniște, Pace Mândrie, Nerăbdare, Uşurare, Disperare, Confort, Vinovăție, Gelozie, Invidie, Spaimă, Confuzie Seninătate Dragoste Ură Acceptare Admirație Mâhnire Dezamăgire Dispreț Neajutorare Răbdare, Groază, Indignare, Milă, Mulțumire, Gratitudine, Împlinire, Nesiguranță, Inspirație, Șoc, Deprimare, Supărare, Motivare, Suspiciune, Încredere, Extaz, Încordare, Teroare, Vigilență, Iubire, Îngrijorare, Agresivitate, Agitație, Aversiune, Uluire, Remușcare, Dezaprobare, Venerație, Supunere, Optimism, Ruşine, Revoltă, Speranță, Plictiseală, Durere, Satisfacție, Curaj, Blândețe, Modestie, Descurajare, Anxietate, Inadecvare, Iritare, Optimism, etc.

Pentru îmbogățirea vocabularului emoțiilor poți achiziționa broșura digitală **Vocabularul Emoțiilor** accesând https://psiholog-mihaela-gherca.ro/shop/

Prin **Vocabularul Emoțiilor** te ghidez în a face cunoștință cu emoțiile tale! L-am creat cu scopul de a fi alături de tine în demersul tău de DEZVOLTARE EMOȚIONALĂ. Este un instrument prin intermediul căruia te conectezi cu lumea ta interioară, îți dezvolți un vocabular al emoțiilor și devii conștient de emoțiile care apar în viața ta. Cuprinde o paletă vastă de emoții și câteva întrebări specifice de reflecție. Practicate cu regularitate și constanță contribuie la autocunoaștere, dezvoltarea vocabularului emoțiilor și denumirea cu precizie a emoțiilor simțite, atât pozitive cât și negative! Pot fi gestionate și îmblânzite doar emoțiile negative cărora le dai nume.

Poate părea greu să vă exprimați unele emoții, să le puneți în cuvinte însă vă recomand să începeți cu cele pozitive dacă observați că întâmpinați dificultăți în exprimarea emoțiile negative, este doar despre a exersa, cu cât faceți mai mult lucrul acesta cu atât mai ușor va fi sa puneți în cuvinte ceea ce simțiți. Pot fi gestionate doar emoțiile pe care le conștientizați, ceea ce nu știu că simt, nu pot gestiona intr-un mod sănătos. Să numești emoția, să știi ceea ce simți și să o conștientizezi este prima etapă în dezvoltarea unor mecanisme SĂNĂTOASE de autoreglarea emoțională!

 James Gross (2002), un cercetător de referință în domeniul emoțiilor, crede că „una dintre cele mai mari provocări ale vieții este capacitatea de a ne controla emoțiile„. Starea de sănătate psihică și fizică este direct influențată de modul în care ne autoreglam emoțional.

E valoros și sănătos să îți aparții, SĂ SIMȚI CEEA CE SIMȚI, să devii persoana care ești cu adevărat!

Mihaela Gherca

Psiholog & Psihoterapeut & Trainer

https://psiholog-mihaela-gherca.ro/

About The Author

Number of Entries : 1492

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.