OANA VLĂDUCĂ, DEPUTAT PRO ROMÂNIA, DEMERS PENTRU MENŢINEREA TRENULUI TÂRGOVIŞTE – PIETROŞIŢA ŞI RETUR
Adresată: Domnului LUCIAN BODE- Ministrul
Transporturilor
De către dna Deputat: OANA SILVIA
VLĂDUCĂ
Circumscripţia
electorală: 16, DAMBOVITA
Grupul
parlamentar: PRO EUROPA
Oana Vlăducă, deputat Pro România, grupul parlamentar Pro Europa, a adresat o întrebare ministrului Transporturilor, Lucian Bode, pe subiectul transportului feroviar pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa, în condiţiile în care CFR Călători a luat decizia de a suspenda, începând cu data de 15 decembrie, trenurile pe această rută.
„Domnule ministru,
Vă interpelez pe un
subiect care riscă să devină derizoriu prin repetiția demersurilor și
dezinteresul ce rezultă din răspunsurile primite.
În urmă cu 3 luni, m-am
adresat ministrului de resort de la momentul respectiv, dl Cuc, solicitându-i
să intervină asupra deciziei Societății Naționale de Transport Feroviar
Călători „CFR Călători” SA de a nu mai opera pe traseul Târgoviște – Pietroșița
începând cu data de 15 decembrie 2019, când intră în vigoare Mersul de Tren
2019/2020.
Ca și în etapele trecute
(atunci când s-a intenționat suspendarea trenurilor pe această secție), a fost
invocat gradul redus de utilizare a transportului feroviar, respectiv
pierderile financiare derivate.
Reiau aici, cu riscul asumat mai sus, al
insistenței, argumentele numeroase care obligă la menținerea transportului
feroviar pe această rută:
- Nevoia de mobilitate a locuitorilor din nordul județului Dâmbovița
(naveta elevilor către școli și licee, naveta salariaților); - La 15 martie 2018, a fost atestată zona Padina – Peștera ca
stațiune turistică de interes național, ceea ce va determina, odată cu
avansarea proiectului, un val nou de turiști către nordul județului; - DN 71 Bâldana – Târgoviște – Pucioasa – Fieni – Sinaia este o
investiție care, odată demarată, va devia mare parte din transportul de
călători auto către cel feroviar, pe parcursul execuției lucrărilor; - Stațiunea balneoclimaterică Pucioasa traversează o adevărată
transformare – sunt în derulare cele mai ample proiecte de investiții în
infrastructura de turism și nu numai din istoria stațiunii; finalizarea lor va
determina o creștere accelerată a numărului de turiști în zona de nord,
transportul feroviar fiindu-le la îndemână. - Diminuarea pierderilor, obsesiv invocată, se poate realiza și
printr-o mai bună și mai corectă gestionare a transportului din partea
agenților de control.
Celor de mai sus se adaugă, dle ministru, încă un argument puternic, inspirat chiar de una dintre deciziile dumneavoastră recente: salvarea rutei Oravița – Anina, cu circuit zilnic. Traseul respectiv fusese condamnat ca și Târgoviște – Pietroșița, dar, după mai multe inițiative, ați îndreptat decizia, considerând că „această rută reprezintă o necesitate pentru cetățenii din zonă”. Identică este situația pe care v-o semnalez astăzi și în dreptul căreia sper să hotărâți similar, prin menținerea transportului feroviar ruta Târgoviște – Pietroșița”.
About The Author
Related posts
Leave a Comment
You must be logged in to post a comment.